Uncategorized

چرا مصرف کنندگان از شرکت های تجارت الکترونیکی مطالبات بیشتری دارند؟

[ad_1]

تصویر ویژه مقاله

سایت‌های تجارت الکترونیک در دوران همه‌گیری دچار افت بی‌سابقه‌ای شدند. یک مطالعه توسط Adobe نشان داد که تنها در سال 2020، فروش تجارت الکترونیکی 77٪ افزایش یافت. با این حال، این ارقام یک خاطره دور برای خرده فروشان آنلاین است که اکنون با عوامل تغییر بازار پس از کووید درگیر هستند. با کاهش رشد تنها به 10 درصد و کاهش بیشتر در سال جاری، آیا تجارت الکترونیک به اوج خود رسیده است؟

برای مصرف‌کنندگانی که ترجیح می‌دهند به جای خرید در خانه، به فروشگاه‌های آجر و ملات برگردند، پاسخ ممکن است در حال حاضر بله باشد. اگرچه این بیماری همه گیر تجارب خرده فروشی حضوری را بسته و رشد تجارت الکترونیک را افزایش داد، اما یک پیامد ناخواسته بزرگ به همراه داشت. سایت‌های تجارت الکترونیک درست زمانی که خرده‌فروشان شروع به ارائه تجربیات حضوری قانع‌کننده و غیرقابل تکرار آنلاین کردند، از موفقیت خود راضی شدند. بازگرداندن این مشتریان به سطوح بی‌سابقه‌ای از شخصی‌سازی و تعهد به ارائه یک تجربه خرید برتر، نه صرفاً راحت‌تر، نیاز دارد. اگرچه انحراف قابل توجهی از فرمول تجارت الکترونیک امروزی است، چنین اختراع مجدد تنها راه برای محافظت از رشد و تضمین کسب و کار جدید در سال های آینده است.

تبلیغات تنها راه حل نیست

یکی از بزرگترین نقاط اختلاف بین مصرف کنندگان و برندهای تجارت الکترونیک، میزان تلاش صرف شده برای تبدیل سرنخ ها به فروش است. امروزه بسیاری از سایت‌های تجارت الکترونیک به سادگی بیش از حد تلاش می‌کنند و با بنرهای پاپ‌آپ و تبلیغات هدفمند، مشتریان کمی علاقه‌مند را در سراسر اینترنت تعقیب می‌کنند. این رویکرد که زمانی موفق بود دیگر کار نمی کند، با تحقیقات اخیر AiBUY و شرکت تحقیقاتی شخص ثالث Censuswide نشان می دهد که بیش از 80 درصد از مصرف کنندگان برای اجتناب از تبلیغات تلاش می کنند و بیش از یک چهارم (26 درصد) حتی هزینه پرداخت می کنند. برای دیدن تبلیغات یک آمار نگران‌کننده دیگر برای فروشندگان آنلاین شاد: از هر پنج مصرف‌کننده یک مصرف‌کننده اخیراً اعتراف کرده است که تعداد زیاد پنجره‌های بازشو از یک برند/خرده‌فروش باعث می‌شود که خرید خود را کاملاً کنار بگذارند.

برای بسیاری از سایت‌های تجارت الکترونیک، حتی این مفهوم که تبلیغات همیشه مؤثر نیستند، ممکن است شوک‌کننده باشد، زیرا تعداد کمی از تاکتیک‌های بازاریابی به آسانی اجرا می‌شوند (یا ارزیابی بازگشت سرمایه). اگر منصف باشیم، این فراخوانی برای کنار گذاشتن کامل تبلیغات به عنوان تاکتیک بازاریابی نیست. با این حال، همانطور که آمار تحقیقات مصرف‌کننده در بالا نشان می‌دهد، تاکتیک‌های تبلیغاتی سنتی مانند گذشته مصرف‌کنندگان را به مشتریان تبدیل نمی‌کنند. در واقع، به احتمال زیاد مصرف کنندگان برای اجتناب از آنها تلاش خود را می کنند. برای سایت‌های تجارت الکترونیک، تاکتیک‌های جدید و نوآورانه‌تری برای بقا و پیشرفت مورد نیاز است.

یک تجربه بسازید، نه یک پلتفرم

برای نزدیک به چهار دهه، سایت‌های تجارت الکترونیک به توانایی خود در قرار دادن محصولات به طور کارآمد در دست مصرف‌کنندگان به عنوان تنها محرک موفقیت خود تکیه کرده‌اند. برای حفظ این حرکت در سال های آینده، تلاش بسیار بیشتری لازم است. نسل بعدی تجارت الکترونیک همچنان به سرعت متکی است اما عناصر جدیدی مانند خرید تجربی و خودانگیختگی را معرفی می کند. همانطور که تجدید قوا در فروشگاه‌های آجر و ملات نشان داده است، مشتریان نمی‌خواهند صرفاً خرید کنند، بلکه می‌خواهند در حین انجام این کار سرگرم شوند.

برندها در حال ارزیابی مجدد حضور آنلاین خود برای تطبیق با این تغییر هستند. Fanatics، غول خرده‌فروشی آنلاین ورزشی، ژوئیه گذشته با راه‌اندازی اپلیکیشن خرید خود “Fanatics Live” گامی در این مسیر برداشت. این برنامه بر خلاف اکثر برنامه های خرید ورزشی موجود در بازار عمل می کند. فناوری Fanatics به‌جای ارائه یک پلتفرم موبایل برای خرید لباس‌ها و سایر یادگاری‌ها، «برنامه‌نویسی مبتنی بر خالق و شریک را بر اساس علایق کاربر» ارائه می‌کند. این رویکرد اول محتوا، خرید را به جای هدف نهایی، بخشی از یک تجربه گسترده تر می کند.

مزیت بزرگ دیگر برای ذهنیت اول محتوا، پتانسیل سازگاری با خریدهای فوری است. از نظر تاریخی تنها مزیت فروشگاه های آجر و ملات. این روند در دنیای مجازی رخنه کرده است و بیش از نیمی از خریداران آنلاین امروزه خریدهای فوری انجام می دهند. با توجه به اینکه مصرف کنندگان دیگر روزها یا حتی ساعت ها را صرف در نظر گرفتن بسیاری از خریدهای خود نمی کنند، سایت های تجارت الکترونیکی که برای خرید روشمند و محصول محور ساخته شده اند، با مشکل مواجه خواهند شد. در همین حال، سایت‌هایی مانند فروشگاه TikTok (که از یک فید انتخاب‌شده برای تشویق کاربران به خرید محصولاتی استفاده می‌کنند که ممکن است هرگز نامشان را نشنیده باشند)، در موقعیت بهتری از همیشه برای موفقیت قرار دارند.

سایت‌های تجارت الکترونیکی که در دو دهه گذشته موفق بوده‌اند، اگر نتوانند با اولویت‌های تغییر مصرف‌کننده امروزی سازگار شوند، ممکن است تا سایت بعدی دوام نیاورند. خرید اجتماعی، یک اصطلاح کلی که فناوری هایی مانند خرید تجربی و پلتفرم هایی مانند فروشگاه TikTok را در بر می گیرد، قرار است تا پایان سال 2028 به 3.37 تریلیون دلار برسد که تقریباً به اندازه کل بازار خرده فروشی در سال 2019 است. کلید تجارت الکترونیکی رونق این سال آینده و فراتر از آن در اتخاذ استراتژی‌ها و فن‌آوری‌های جدید برای ملاقات با مصرف‌کنندگان در جایی است که هستند.

رندی باپست مدیر عامل AiBUY، ارائه‌دهنده راه‌حل‌های تجارت درون محتوا است. Bapst دارای پیشینه 30 ساله به علاوه در کسب و کارهای رو به رشد در سراسر صنایع، شناسایی جایگاه های با رشد بالا در بازارهای نوظهور برای راه اندازی و مقیاس شرکت های موفق است. فعالیت اولیه او شامل حضور در سپاه تفنگداران دریایی ایالات متحده است، جایی که او رئیس خدمه Marine One برای رئیس جمهور کارتر و ریگان بود. باپست همچنین در مدرسه اجرایی کسب و کار MIT برای تجزیه و تحلیل داده ها شرکت کرد.

پوشش های CRM

[ad_2]

Source link