Uncategorized

6 کمپین بازاریابی ویروسی B2B از سال 2023 (و آنچه می توانیم از آنها بیاموزیم)

[ad_1]

تصویر ویژه مقاله

برجسته شدن در یک بازار شلوغ و مشارکت با شرکت های B2B بسیار چالش برانگیز است. استراتژی‌های بازاریابی به کار گرفته شده توسط شرکت‌ها باید برای مقابله با این چالش نوآورانه و پیشرفته باشد و ترجیحات مشتری و پیشرفت‌های تکنولوژیکی را در حال تکامل نشان دهد.

برای تطبیق با پیچ و خم‌های فراوان صنعت، شرکت‌ها باید تجربیات به یاد ماندنی را برنامه‌ریزی کنند که به سفر مشتری B2B بپردازد و در عین حال منجر به جذب مشتریان متعهد شود. در حالی که سال جدید را آغاز می کنیم، بیایید بررسی کنیم که کدام کمپین های محبوب B2B در سال گذشته برتری داشتند تا بتوانید مجموعه بعدی جوایز شرکتی خود را برنده شوید.

کمپین شماره 1: استفاده نوآورانه از هوش مصنوعی در بازاریابی B2B

کمپین های بازاریابی با خلاقیت هوش مصنوعی، محدودیت های ممکن را دوباره تعریف می کنند. GfK-NIQ تصمیم گرفت که هوش مصنوعی را به نقطه کانونی کمپین برندسازی 2023 خود تبدیل کند، زیرا تحت تأثیر پدیده ChatGPT قرار گرفت.

مدیر ارشد اجرایی، گونزالو گارسیا ویلانووا، ChatGPT را به صورت ویدئویی انجام داد تا در مورد جدیدترین پیشرفت‌ها و اینکه چگونه مدیران بازاریابی می‌توانند استراتژی‌های خود را بر این اساس تنظیم کنند، بحث کند. آنها همچنین آواتار متحرک خود، روبی ربات را به نمایش گذاشتند. این باعث شد آنها در بخش “بهترین استفاده از هوش مصنوعی” در جوایز بازاریابی B2B 2023 برنده نقره شوند.

کمپین شماره 2: استفاده از رسانه های اجتماعی برای تعامل B2B

در سال 2023، بازاریابان B2B استفاده از رسانه های اجتماعی خود را برای ارتباط با بازار هدف خود و تولید سرنخ افزایش دادند. با این حال، مهم است که اذعان کنیم که همه پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برابر نیستند، بنابراین باید محتمل‌ترین پلتفرم را که مخاطبان هدف شما در آن هستند شناسایی کنید و روی آن تمرکز کنید.

در مارس 2023، Canva دومین رویداد زنده خود، Canva Create را میزبانی کرد. از سیدنی، استرالیا، برای تقریباً 150 میلیون کاربر در سراسر جهان به صورت زنده پخش شد.

برای سازمان‌های B2B، این استراتژی جامعه‌محور به‌عنوان یک درس عمل می‌کند و نشان می‌دهد که درک و برآورده کردن خواسته‌های مخاطبان و پلتفرم ترجیحی برای افزایش رضایت و تعامل چقدر حیاتی است.

کمپین شماره 3: پیام رسانی پایدار و سازگار با محیط زیست

با افزایش آگاهی از اثرات فعالیت های انسانی بر محیط زیست، بسیاری از مشاغل از بازاریابی سبز برای تبلیغ خدمات خود استفاده می کنند. اشنایدر الکتریک برای تحقق تعهد خود به هدف خالص صفر کشور که در COP 26 تعیین شده بود، در تلاش است تا هدف خود را برای ایجاد برق، دیجیتال، کارآمدتر و پایدارتر کردن جهان پیش ببرد.

در نتیجه، آنها پروژه “یودای سبز” را در هند طراحی و آغاز کردند تا نمادی از تعهد اشنایدر الکتریک به پایداری باشد و هدف آن تسریع اقدامات سیاستگذاران مرتبط با تغییرات آب و هوایی با ایجاد جامعه ای از افراد، سازمان ها و شهروندان وظیفه شناس است.

تمایز در این واقعیت نهفته است که آنها آن را به طور قابل توجهی ارتقا داده اند و آن را به عنوان یک جنبش توده ای برای نجات سیاره زمین تصور می کنند.

کمپین شماره 4: داستان سرایی استثنایی و روایت برند

برندهای B2B باید مشتریان خود را عمیق‌تر درگیر کنند و در نتیجه با گنجاندن مشکلات و پیروزی‌های انسانی در داستان‌هایشان، آنها را به خود نزدیک‌تر کنند.

مشارکت Mailchimp و VICE Media در کمپین قانون دوم نشان دهنده درخشش بازاریابی B2B است. این کمپین ویدیویی از Mailchimp نشان دهنده تعهد ثابت این شرکت به استفاده از هنر داستان سرایی برای دادن حس انسانی به هویت آن است. این یک داستان جذاب ایجاد می کند که افراد و داستان های آنها را برای ارتباط عاطفی با بیننده در اولویت قرار می دهد.

کمپین شماره 5: تصمیم گیری مبتنی بر داده

آیا باید در مورد اهمیت داده ها در بازاریابی B2B و هر صنعت دیگری بیشتر بگوییم؟

کمپین بازاریابی B2B Spotify “Spotify Wrapped for Advertisers” از درک سریع اهمیت تجزیه و تحلیل مخاطبان الهام گرفت.

همان داده‌های جذاب کاربران، کسب‌وکارها را با ارائه بینش‌هایی که قبلاً در مورد سلیقه موسیقی افراد دیده نشده بود، جذب می‌کند. چیزی که این کمپین را منحصر به فرد می کند، ظرفیت کمپین برای برجسته کردن فرصت ها و ترویج درک کامل رفتار مصرف کننده است که تجزیه و تحلیل کاربران را به یک ماجراجویی هیجان انگیز تبدیل می کند.

اگر به اقدامات و طرز فکر آنها توجه داشته باشید، به مراتب بهتر می توانید تبلیغاتی را ایجاد و توزیع کنید که با مخاطبان هدف شما طنین انداز شود.

کمپین شماره 6: همکاری ها و مشارکت ها

Adobe یک کمپین بازاریابی B2B عالی، “I Love You Acrobat” را با حضور حسن منهاج در هر دو ویدیو تولید کرد. این کمپین همه چیزهایی را که نیاز دارید دارد: یک داستان جذاب، یک پیام برند قوی، و یک محصول و برند برجسته. این یک کلاس کارشناسی ارشد برای ادغام یکپارچه محصول، طرح بازاریابی و نام تجاری شما در روایت است.

هدف نهایی این کمپین این بود که تأثیر تجاری واقعی داشته باشد و برای بینندگان سرگرمی فراهم کند، که در کل کمپین با موفقیت به آن دست یافتیم. مشترکین آکروبات در دوره کمپین از ژوئن تا آگوست، سال به سال 7% افزایش یافتند که منجر به نوسانی نزدیک به 10% در ارزش نسبت به سه ماهه قبل شد.

ایده ها یا استراتژی های کمپین دیگری که می توانید برای سال 2024 فکر کنید

بیایید ابتدا این را مشخص کنیم: هیچ دو کمپین بازاریابی B2B دقیقاً شبیه هم نیستند. بسته به هدفتان، ممکن است استراتژی ای را اتخاذ کنید که هرگز امتحان نشده است. همه چیز به درک هدف شما و نحوه برقراری ارتباط با آنها بستگی دارد.

این ممکن است به سادگی استفاده از عکس‌های هنری برای به دست آوردن فالوورهای رسانه‌های اجتماعی یا چیزی خاص‌تر برای مخاطبان باشد، مانند تنظیم کردن پیام‌های خود در لینکدین برای دستیابی به مخاطبان بزرگ‌تر.

برندها به طور فزاینده ای فرم های محتوای تازه تری را برای جذب و تعامل با دنبال کنندگان و مخاطبان خود ترکیب می کنند. ظهور پلتفرم‌های محتوای فراگیر مانند AR، VR، و متاورس، نحوه استفاده برندها از گیمیفیکیشن را برای فروش محتوای خود اساساً تغییر داده است.

همدلی واقعی در مکالمه، یک دست دادن گرم، و اصیل بودن یک لبخند را نمی توان در جامعه ای که دیجیتالی شدن عادی است نادیده گرفت. ارتباطات عمیق‌تر و معنادارتری با مخاطبان خود می‌تواند توسط برندهایی ایجاد شود که این نیاز اساسی انسان را تأیید کرده و برآورده می‌کنند.

در سال 2024، ریز اینفلوئنسرها – افرادی که ممکن است تعداد زیادی فالوور نداشته باشند اما در جایگاه خود بسیار تأثیرگذار و طنین انداز هستند – احتمالاً بیشتر و بیشتر می شوند. این می تواند با ایجاد روابط طولانی مدت و معنی دار به جای روابط ضعیف، برای برندها مفید باشد.

در حال حاضر، شما باید مملو از ایده هایی برای توسعه یک برنامه بازاریابی دیجیتال برنده باشید. این شش کمپین بازاریابی B2B در سال 2023 تنها یک نگاه اجمالی است. برای اطمینان از موفقیت کمپین های بازاریابی خود، ضروری است که به مخاطبان هدف خود دسترسی داشته باشید و در عین حال از آخرین روندها در این زمینه مطلع شوید.

Mike Szczesny مالک و نایب رئیس EDCO Awards & Specialties است که تامین کننده اختصاصی محصولات شناسایی کارمندان، کالاهای مارک دار و جوایز ورزشی است. Szczesny به توانایی EDCO برای کمک به شرکت ها در ابراز قدردانی و قدردانی از کارکنان خود افتخار می کند. او در فورت لادردیل، فلوریدا ساکن است.

پوشش های CRM

[ad_2]

Source link