Uncategorized

زمان آن رسیده است که هوش مصنوعی را انسانی تر کنیم

[ad_1]

تصویر ویژه مقاله

پیشرفت‌های هوش مصنوعی در دو سال گذشته چیزی غیرعادی نبوده است. هیجان ایجاد شده توسط این پیشرفت ها منجر به چرخه تبلیغاتی عظیم هوش مصنوعی شده است که به طور فزاینده ای از واقعیت جدا می شود. در اینجا چند پیش بینی متضاد وجود دارد:

  • اکثر شرکت ها نخواهد هوش مصنوعی مولد را در سال 2024 یا 2025 به شیوه ای معنادار مستقر کنید.
  • هوش مصنوعی مولد در چند سال آینده بیش از آنچه که از بین می برد، شغل ایجاد می کند.
  • شرکت‌هایی که بیشترین موفقیت را در به کارگیری هوش مصنوعی مولد در کسب‌وکار خود خواهند داشت، موارد استفاده محدود و متمرکزی خواهند داشت که اتوماسیون فنی را با تخصص انسانی برای رسیدن به نتایج جفت می‌کند.

امروز، اعضای هیئت مدیره و مجموعه اجرایی در حال واگذاری دستورات هوش مصنوعی هستند. اما افرادی که در زمینی این ابزارها را اجرا می کنند، ارائه نتایج واقعی را بسیار دشوارتر می یابند.

برای استقرار موفقیت‌آمیز هوش مصنوعی، رهبران باید کاری غیرمعمول انجام دهند: هوش مصنوعی را انسانی‌تر کنند.

هوش مصنوعی در حال حاضر چگونه نمایش داده می شود؟

پیچیده ترین شرکت های فناوری در جهان مدتی است که در خط مقدم استفاده از اتوماسیون یا هوش مصنوعی هستند. تا به امروز، تا حد زیادی شاهد بوده‌ایم که این فناوری‌ها به‌عنوان ابزاری برای منحرف کردن کارهای پیچیده‌تر و بهبود سرعت و کیفیت پاسخ‌ها به درخواست‌های خدمات مشتری، تعدیل محتوا و تولید محتوا، و ترجمه زبان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برندگان در چشم‌انداز کسب‌وکار امروزی، شرکت‌هایی هستند که می‌توانند با موفقیت ترکیبی از راه‌حل‌های فن‌آوری خاص عمودی را ارائه دهند و انسان‌هایی در حلقه‌ای که در تکمیل تعاملات پیچیده مشتری در زمان واقعی مهارت دارند. استفاده از هوش مصنوعی مولد در همه انواع صنایع مورد توجه قرار گرفته است، اما کاربران اغلب از همان مدل های زبان بزرگ استفاده می کنند. این شامل مجموعه‌های GPT (ترانسفورماتور از پیش آموزش‌دیده مولد) OpenAI، BERT گوگل (بازنمایی رمزگذار دوطرفه از Transformers) و RoBERTa فیس‌بوک (رویکرد BERT بهینه‌سازی شده قوی) است.

حتی با وجود این ابزارهای هوش مصنوعی و موارد استفاده، هنوز تردیدی برای پذیرش گسترده هوش مصنوعی در تجارت، به ویژه در ایالات متحده وجود دارد. بر اساس گزارش منتشر شده در نوامبر 2023 توسط اداره سرشماری ایالات متحده، 3.8 درصد از مشاغل آمریکایی از هوش مصنوعی برای تولید کالا و خدمات استفاده می کنند. این ممکن است به این دلیل باشد که بسیاری از کسب‌وکارها هنوز باید به افسانه‌های جلوگیری از خرید داخلی فناوری هوش مصنوعی بپردازند.

درهم شکستن افسانه های هوش مصنوعی

اگر تصمیم‌گیرندگان فناوری اطلاعات از C-suite خود در زمینه هوش مصنوعی حمایت می‌کنند، باید به آنها حقیقت را در مورد هوش مصنوعی آموزش دهند. برخی از حقایق در مورد هوش مصنوعی عبارتند از:

راه حل های هوش مصنوعی استعداد را افزایش می دهند، نه جایگزین می کنند. این راه‌حل‌ها کارهای دستی غیر ضروری را حذف می‌کنند، سرعت و دقت گردش کار را افزایش می‌دهند و استعداد شما را برای کارهای معنی‌دارتر آزاد می‌کنند.

هوش مصنوعی بلافاصله مشکلات کسب و کار شما را حل نمی کند. استقرار سیستم‌های هوش مصنوعی نیازمند تکرار بی‌وقفه و سرمایه‌گذاری زمان قبل از تحقق ارزش است. موفق ترین شرکت ها ابتکارات هوش مصنوعی خود را بر جنبه های بسیار خاصی از فرآیند کسب و کار خود متمرکز می کنند.

هوش مصنوعی نیاز به دخالت انسان دارد. برای اینکه کسب‌وکارها بیشترین بهره را از سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی ببرند، باید این فناوری را با انسان‌های با استعداد جفت کنند. اعضای تیم انسانی سیستم‌های هوش مصنوعی را آموزش می‌دهند، QA می‌سازند، مستقر می‌کنند و اصلاح می‌کنند. علاوه بر این، انسان‌هایی که در این حلقه هستند، برای رسیدگی به موارد لبه یا جلوگیری از اشتباهات سیستم‌های هوش مصنوعی به دلیل خطر توهم وارد عمل می‌شوند. ادغام فناوری‌های هوش انسانی و هوش مصنوعی، سازمان آینده را مشخص خواهد کرد.

استفاده از استراتژی هوش مصنوعی انسان محور

قبل از اجرای هر راه حل هوش مصنوعی، باید یک استراتژی جمع آوری داده قوی داشته باشید. هوش مصنوعی فقط به اندازه داده هایی که بر اساس آن آموزش داده می شود موثر است. این احتمالاً به معنای سرمایه گذاری در جمع آوری داده ها و حاشیه نویسی خواهد بود. هنگامی که داده ها را جمع آوری و حاشیه نویسی کردید، باید روی یک راه حل انبار داده سرمایه گذاری کنید تا مطمئن شوید که تمام داده های ارزشمند شرکت شما در یک مکان است. سپس، یک راه حل هوش مصنوعی را انتخاب کنید که مختص صنعت و مدل کسب و کار شما باشد. به عنوان مثال، اگر می خواهید عملیات خدمات مشتری را ساده کنید، یک ربات چت هوش مصنوعی ممکن است برای کسب و کار شما عالی باشد.

همانطور که قبلاً ذکر شد، آموزش و آموزش برای همه کارمندان در کسب و کار شما بسیار مهم خواهد بود – به ویژه آنهایی که مستقیماً با راه حل هوش مصنوعی در تعامل هستند. این می تواند به معنای برگزاری سمینارهای منظم در مورد هوش مصنوعی مولد، برگزاری وبینارهای داخلی در مورد اتوماسیون و حتی محتوای درخواستی باشد که کارکنان می توانند در زمان آزاد خود به آن مراجعه کنند.

در نهایت، KPIهای داخلی را توسعه دهید که می تواند به کارکنان فناوری اطلاعات و سایر پرسنل تجاری کمک کند تا استراتژی هوش مصنوعی را ارزیابی کنند. با چت ربات هوش مصنوعی، این می تواند شامل بررسی صحت و کیفیت پاسخ هایی باشد که ربات هوش مصنوعی ارائه می دهد. همچنین ممکن است بدانیم چت ربات تا چه حد داده های تعامل مشتری را ضبط می کند. این می تواند به تعامل با مشتریان آینده کمک کند. نکته کلیدی این است که از تخصص پرسنل خود استفاده کنید تا مطمئن شوید که راه حل هوش مصنوعی نتایج را ارائه می دهد.

ابزارهای هوش مصنوعی زمانی بیشترین بازده را دارند که کسب‌وکارها آن‌ها را بر روی داده‌های خاص آموزش دهند و انسان‌ها از این راه‌حل‌ها برای اطمینان از نتایج کارآمد، سازگار و ایمن استفاده کنند. در نهایت، توانایی هوش مصنوعی برای متحول کردن روش کار ما به عهده انسان‌هایی است که مسئول پیاده‌سازی، پالایش و کار با آن هستند.

Bryce Maddock مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران TaskUs Inc.، ارائه دهنده خدمات دیجیتال برون سپاری شده و تجربه مشتری نسل بعدی برای شرکت های نوآور در سراسر جهان است.

پوشش های CRM

[ad_2]

Source link