Uncategorized

برای موفقیت در بازاریابی در سال 2024، اعتماد مشتری را در اولویت قرار دهید

[ad_1]

تصویر ویژه مقاله

در چشم انداز بازاریابی امروزی، موفقیت به اولویت دادن به تحقیقات مشتری و ایجاد اعتماد از طریق ایجاد جوامع مشتری، تقویت تعامل شخصی، بینش عمیق تر و وفاداری طولانی مدت بستگی دارد.

رونق در عرصه بازاریابی 2024 یادآور یک بازی استراتژیک بقا شده است. امروزه شرکت‌ها با رقابت شدید و پایگاه مشتریان انتخابی‌تر دست و پنجه نرم می‌کنند، همگی در حالی که شرایط بازار غیرقابل پیش‌بینی را دنبال می‌کنند.

جای تعجب نیست که کلید موفقیت در محیط امروزی به شدت به توانایی ما در گوش دادن به مشتریان بستگی دارد. بر اساس تحقیقات Deloitte، در واقع، شرکت های مشتری محور 60 درصد سود بیشتری نسبت به شرکت هایی دارند که روی مشتری متمرکز نیستند. وقتی تیم‌های بازاریابی تلاشی هماهنگ برای گوش دادن به مشتریان خود انجام می‌دهند و مهم‌تر از آن، در مورد بازخورد آن‌ها اقدام می‌کنند، بهتر می‌توانند برند خود را متمایز کنند، روندها را آشکار کنند و دقیقاً آنچه را که می‌خواهند به مشتریان ارائه دهند، و کلید اثربخشی بازاریابی همه باشد. در مورد سرمایه گذاری که در تحقیقات مشتری انجام می دهید.

در حالی که ادغام تحقیقات مشتری در استراتژی بازاریابی شما به طور کلی ساده به نظر می رسد، همه تحقیقات یکسان ایجاد نمی شوند. با اجتناب از رایج ترین مشکلات تحقیقاتی، در زمان، پول و منابع خود صرفه جویی کنید:

کیفیت نمونه

خطایی که می بینم بسیاری از بازاریابان هنگام تحقیق مرتکب می شوند کیفیت نمونه آنهاست. در محیط پرشتاب امروزی، به طور قابل درک، وقت گذاشتن برای تحقیق همیشه آسان نیست، و روی آوردن به نمونه های شخص ثالث اغلب سریع ترین راه حل به نظر می رسد. اما به چه قیمتی؟ در حالی که این رویکرد دسترسی به مشتریان در بازار عمومی شما را فراهم می کند، اما شما را با مشتریان خاص خود مرتبط نمی کند و نتایج مبهم و غیر مفیدی را برای شما به ارمغان می آورد.

پیگیری را فراموش نکنید

علاوه بر این، نمونه‌های شخص ثالث اجازه پیگیری شرکت‌کنندگان را نمی‌دهند، و درک چگونگی تغییر تجربه مشتری پس از اجرای بازخورد آنها غیرممکن می‌شود. تحقیق تکراری است و تنها زمانی موفق است که بتوانید به طور فعال تنظیمات خود را مستقیماً با نمونه مشتری اصلی خود در طول زمان تأیید کنید.

ارتباط انسانی را در اولویت قرار دهید

در میان هیجان ادغام‌های هوش مصنوعی در سال گذشته، بسیاری با دلایل بسیار خوبی به پذیرش هوش مصنوعی برای افزایش کارایی در تحقیقات روی آورده‌اند. هوش مصنوعی تلاش‌های ما را بسیار ساده‌تر و در دسترس‌تر کرده است و به بازاریابان دریچه جدیدی برای درک رفتارها، عادات و نیازهای مشتری می‌دهد. در حالی که سرعت و اثربخشی هوش مصنوعی غیرقابل انکار است، همچنین منجر به کاهش تعاملات انسانی شده است که منجر به شک و نگرانی فزاینده در بین مصرف کنندگان شده است. عجله برای پیاده سازی این فناوری های جدید گاهی اوقات می تواند منجر به عدم توجه به تجربه نهایی شود. اگر بدون در نظر گرفتن نیاز به ارتباط انسانی روی هوش مصنوعی تمرکز کنید، در خطر ایجاد یک رابطه غیر شخصی با مشتریان هستید. در حالی که هوش مصنوعی یک جزء استراتژیک مهم در پشته بازاریابی شما باقی خواهد ماند، همه چیز در مورد استفاده استراتژیک از هوش مصنوعی برای کمک به تقویت بیشتر ارتباطات مشتری است.

وارد انجمن مشتریان شوید

امروزه، تحقیقات موفق بازار، ارتباط با مشتریان مناسب، ایجاد روابط و تعامل یک به یک را در اولویت قرار می دهد. این به این معنی است که شرکت‌کنندگانی را در میان مشتریان درگیر خود جذب کنید و سپس برای ایجاد ارتباطات شخصی با آنها وقت بگذارید تا از بینش با کیفیت بالا در طول زمان اطمینان حاصل کنید. اگر می‌خواهید کارایی بازاریابی را بهبود ببخشید، بازگشت سرمایه‌تان را ببینید، وفاداری مشتری را بهبود ببخشید و تصمیم‌گیری خود را از بین ببرید، تنها یک رویکرد تحقیقاتی وجود دارد: جوامع مشتری.

در هسته خود، یک جامعه را می توان به عنوان “گروهی از مردم که یک داستان تعریف کننده را به اشتراک می گذارند” تعریف کرد، و این تفاوت زمانی که صحبت از جوامع مشتری به میان می آید، نیست. همه چیز در مورد گرد هم آوردن مشتریان تأیید شده و درگیر در یک مکان و ایجاد یک محیط حمایتی و باز برای آنها است تا افکار خود را به اشتراک بگذارند. از طریق این رویکرد صمیمی‌تر به تعامل، برندها می‌توانند روابط قابل اعتمادی را ایجاد کنند که منجر به بینش عمیق‌تر مشتری و وفاداری بیشتر شود.

شرکت وندی یک جامعه بیش از 10000 مشتری ایجاد کرد تا در راس روندها بماند و روابط قوی با مصرف کنندگان وفادار خود ایجاد کند. این بازخورد مداوم و به موقع مشتری به تیم بازاریابی وندی کمک می کند تا چشم انداز رقابتی خود را بهتر درک کند، موقعیت محصول را اصلاح کند و کمپین های بازاریابی موثر ایجاد کند. با توانایی آزمایش و اعتبارسنجی تصمیمات با مشتریان قبل از راه اندازی کمپین ها، تیم Wendy می تواند سرعت تصمیم گیری را به میزان قابل توجهی افزایش دهد، روندها را شناسایی کند و از سودآوری محصولات جدید اطمینان حاصل کند.

بزرگترین برند یکنوع بازی شبیه لوتو بریتانیا، تومبولا، با هدف افزایش تعامل بازیکنان، افزایش وفاداری، و افزایش آگاهی از نام تجاری بود. برای دستیابی به این هدف، تیم تحقیقاتی tombola یک جامعه بازیکن را راه اندازی کرد که برای جمع آوری بازخورد ارزشمند در مورد تبلیغات بازاریابی در صنعت طراحی شده بود. جامعه نه تنها تجزیه و تحلیل کیفی را تسهیل کرد، بلکه تیم را قادر ساخت تا با طرح سؤالات باز برای بازیکنان خود، عمیق‌تر کاوش کنند. این رویکرد استراتژیک برای جمع‌آوری و ترکیب بازخورد بازیکنان منجر به رشد چشمگیر 7 درصدی سال به سال در بازیکنان سپرده‌گذار جدید شد.

برخلاف نمونه تحقیقاتی گران قیمت شخص ثالث، یک جامعه به برندها اجازه می‌دهد تا نقاط درد خاص را به وضوح شناسایی کنند، به سرعت به آن‌ها رسیدگی کنند و در طول زمان با مشتریان پیگیری کنند – فرمولی برنده برای ایجاد اعتماد و وفاداری طولانی مدت. هنگامی که یک جامعه مشتری ایجاد شد، هوش مصنوعی تنها به آن کمک می کند تا تلاش های تحقیقاتی را بیشتر شکوفا کند و از موفقیت پایدار در چشم انداز بازاریابی در حال تکامل اطمینان حاصل کند.

مری کی ایوانز مدیر ارشد بازاریابی Alida است. ایوانز بیش از 25 سال تجربه در تغییر نحوه تعامل شرکت ها با بازارها، مشتریان و کارمندان خود دارد. ایوانز به عنوان رهبر، مشاور و مشاور بسیاری از شرکت‌های پیشرو در فناوری خدمت کرده است. قبل از Alida، ایوانز مدیر ارشد مدیریت Pymetrics و CMO برای Verizon Digital Media بود و Radi8 Creative را تأسیس کرد، آژانسی که استراتژی بازار، روابط عمومی و خدمات خلاق را ارائه می‌دهد.

پوشش های CRM

[ad_2]

Source link